برای حل مشکلات چشم به دانش و توانایی داخلی دوخته‌ایم توضیحات عراقچی درباره پاسخ ایران به ترور شهید هنیه عراقچی بر سر مزار شهید امیرعبداللهیان + فیلم همکاری های حقوقی و قضائی میان ایران و اسپانیا انجام خواهد شد سید حسن خمینی: امید، سرمایه بزرگ دولت است که باید از آن مراقبت کرد رئیس‌جمهور در حرم امام‌خمینی(ره): بر سر پیمان با مردم هستیم | دشمن تلاش می‌کند در جامعه تفرقه ایجاد شود + فیلم رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برای تجدیدمیثاق با آرمان‌های امام (ره) به حرم امام خمینی رفتند + فیلم عضو ارشد حماس: غزه گورستان متجاوزان خواهد شد مخبر با نخست‌وزیر عراق در بغداد دیدار کرد حمله انصارالله یمن به کشتی یونانی در دریای سرخ سه اولویت اصلی وزارت امور خارجه چیست؟| تاکید عراقچی بر تغییر برجام درخواست تحریم رژیم صهیونیستی از سوی یک مقام ارشد سازمان ملل تاکید عراقچی بر حمله قطعی ایران به رژیم صهیونیستی (۲ شهریور ۱۴۰۳) فوری| صدای چند انفجار در حمص سوریه شنیده شد (۲ شهریور ۱۴۰۳) انفجار بمب و هلاکت یک نظامی صهیونیست در غزه| ۱۲ نظامی دیگر زخمی شدند(۲ شهریور ۱۴۰) حملات موشکی بی امان حزب‌الله به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی (۲ شهریور ۱۴۰۳) اعلام آمادگی آمریکا برای اقدام تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی (۲ شهریور ۱۴۰۳) تظاهرات میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه و مقاومت (۲ شهریور ۱۴۰۳) تجاوز دوباره نیرو‌های آمریکا و انگلیس به خاک یمن (۲ شهریور ۱۴۰۳) ارمنستان از مواضع ایران قدردانی کرد گفتگوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با وزیر دفاع آمریکا برای مقابله با پاسخ ایران
سرخط خبرها

رئیس‌جمهور در حرم امام‌خمینی(ره): بر سر پیمان با مردم هستیم | دشمن تلاش می‌کند در جامعه تفرقه ایجاد شود + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۶۹۲۹
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
رئیس‌جمهور در حرم امام‌خمینی(ره): بر سر پیمان با مردم هستیم | دشمن تلاش می‌کند در جامعه تفرقه ایجاد شود + فیلم
رئیس‌جمهور گفت: آنچه در این ایام و هفته دولت و میثاق و پیمانی که با امام راحل می‌بندیم می‌خواهم بگویم این است که بر سر پیمان با مردم هستیم.

 به گزارش شهرآرانیوز، «مسعود پزشکیان» صبح شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ در آیین حضور هیات دولت در حرم مطهر امام خمینی (ره) به مناسبت هفته دولت و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود: اربعین امام حسین (ع) است و عاشقان امام یا به نزد ایشان رفته‌اند و یا در حال بازگشت هستند، می‌خواهم بگویم که نباید راه را گم کنیم، قیام امام حسین (ع) برای مطالبه و درخواست حق است، امام امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند برای اینکه حقی که گم شده و بدان عمل نمی‌شود را امر به معروف کند و نهی از منکر.

دکتر پزشکیان ادامه داد: شهید بهشتی می‌گوید اگر از من بپرسید اسلام یعنی چی؟ می‌گویم تمام اسلام یعنی حق و عدالت و انصاف؛ اگر به جامعه‌ای نگاه کنید و ندانید که اعتقاد و باور آنها چیست، اما رفتار آنها براساس عدالت باشد، این جامعه مسلمان است.

خدا از تک‌تک ما پیمان گرفته که جز حق نگوییم

رئیس جمهور ادامه داد:از ما سؤال خواهند کرد که واقعا در حرف‌هایی که می‌زنیم، وعده‌هایی که می‌دهیم و اعتقاد و باوری که در جامعه تبلیغ می‌کنیم، صادقیم یا صادق نیستیم.

وی گفت: خدا از تک‌تک ما پیمان گرفته که جز حق نگوییم و به طرف باطل نرویم؛ باید به دنبال حق و حقوق جامعه برویم و در عمل، همه آن را برای مردم پیاده کنیم و در باور اعتقاد نشان دهیم که تا آخر روی این پیمان خواهیم بود.

وی ادامه داد: با مردم صادق خواهیم بود و بر اساس حق و عدالت رفتار خواهیم کرد. بر پیمانی که با امام (ره) عمل خواهیم کرد؛ نگاه امام (ره) به محرومین، وحدت و انسجام، یکدلی و وحدت تمام جامعه اسلامی بود.

وحدت یعنی حرکت در مسیر حق و عدالت با رهبریت مقام معظم رهبری

رئیس جمهور افزود: دشمن تلاش می‌کند که در جامعه تفرقه ایجاد شود، تمام تلاش آنها این است که ما با هم متحد نباشیم و ما باید کاری کنیم که فریب دشمن را نخوریم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

دکتر پزشکیان ادامه داد: وحدت و انسجام یعنی همه در مسیر حق و عدالت و با رهبریت مقام معظم رهبری، در چهارچوب چشم‌انداز، سیاست‌های کلی نظام و قانون برنامه عمل کنیم، ما باید بهترین و برترین باشیم. جام جم و دارا سر کوهی نفروشند، این کوه گران است به کاهی نفروشند. با خون دل خویش خریدن دگر آموز. بدانید که این راه با خون دل و زحمت و تلاش شبانه‌روزی به دست می‌آید.

وی تاکید کرد: باید از این وضعیت بلند شویم و نگاه عقاب پیدا کنیم، همه چیز را در پهنه بال خود ببینیم و با عمق نگاه خود جامعه را به جهتی هدایت کنیم که لایق و شایسته آن هستیم.

وی گفت: امروز در مرقد امام پیمان می‌بندیم که این راه را با تمام وجود ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که تا جایی که از دستمان بر می‌آید مسیر را ادامه دهیم و امیدوارم که شرمنده خون شهدا و امام شهدا نباشیم.

هیچ راهی جز افزایش وحدت و انسجام داخلی نداریم

دکتر پزشکیان ادامه داد: اگر مسلمانان با هم به ریسمان خدا چنگ می‌زدند، رژیم صهیونیستی جرأت می‎کرد این غلط‌هایی که در منطقه می‎کند را انجام دهد؟ اگر ما با هم وحدت داشتیم، نه‌تن‌ها رژیم صهیونیستی، بلکه هر رژیم دیگری که در منطقه است، می‌توانست چنین غلط‌هایی بکند؟

وی تصریح کرد: در کشور خودمان هم برای حل مشکلات خودمان، هیچ راهی جز افزایش وحدت و انسجام داخلی و بیشتر کردن وفاق ملی نداریم.

دکتر پزشکیان افزود: لازم است از نمایندگان و رئیس مجلس که به دولت رأی بزرگی دادند و پیامی را منتقل کردند تشکر کنم؛ این اتفاق قدم بزرگی است که ما با هم با وفاق و همدلی جلو برویم.

رئیس جمهور تاکید کرد: همانگونه که اوایل انقلاب همه دنیا جمع شده بود تا ما را از بین ببرد، اما نتوانست حتی یک وجب از خاک ما را بگیرد. زیرا وحدت داشتیم و با تمام وجود مقابل آنها ایستادیم.

دکتر پزشکیان اظهار داشت: اگر با باور و اعتقاد آن زمان بایستیم، قادریم تمام مشکلات پیش رو را حل کنیم؛ باید حل کنیم تا خون شهدا و راه امام (ره) فراموش نشود. وظیفه داریم کاری کنیم که عدالت، انصاف و حق جای خود را در جامعه پیدا کند.

وی گفت: ما باید راه امام حسین (ع) را برویم؛ راه امام حسین (ع) یعنی پایبندی به حق، این که حقوق قومیت‌ها و جمعیت‌ها را پایمال نکنیم. الان آنگونه نیست که باید باشیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->